همه ساله در ماه مهر جشنواره ای در شهر ایروان واقع در کشور ارمنستان برگزار می شود به نام جشنواره هنرهای نمایشی هایفست. این جشنواره که از اسمش پیداست در عرصه هنرهای نمایشی برگزار می شود. با وقت سفر همراه شوید تا با این جشنواره هنری آشنا شوید.

معرفی جشنواره هایفست

 

جشنواره هنرهای نمایشی هایفست | Performing Arts Festival که در ارمنستان برگزار می شود. هنرمندان زیادی را از سرتاسر جهان دورهم جمع کرده تا هنرهای خویش را به نمایش بگذارند.

جشنواره هایفست , وقت سفر

آثار به نمایش گذاشته در این جشنواره در ژانرهای مختلف هنرهای نمایشی از جمله پانتومیم، رقص، سیرک، تئاتر، موسیقی و سایر عرصه های هنری می باشد. 

در راستای برگزاری این جشنواره ، مردم ارمنستان فرهنگ خود را در مجامع هنری بین المللی به نمایش گذاشته و فرصت مناسبی برای عرضه کنندگان هنر در این کشور را فراهم می آورند. 

علاوه بر برنامه اصلی این جشنواره ، رویدادهای دیگری مانند کلاس های تخصصی ، سمینار، میزگرد، و برنامه های آموزشی نیز ترتیب داده شده تا در این جشنواره، فضایی دلپذیر برای تبادل نظرات و تجارب در زمینه موضوعاتی همچون شیوه های جدید نگارش، ایجاد ارتباط های هنری، مدیریت فرهنگی، و به طور کلی همکاری های بین المللی در عرصه هنرایجاد شود. 

تمرکز کلاس های تخصصی که توسط متخصصین خارجی هنرهای نمایشی برگزار می شود بر روندها و متدهای جدید هنرهای نمایشی معاصر است و این کلاس ها برای متقاضیان شرکت کننده در تورهای ارمنستان که در مهر ماه برگزار می شود، رویکردهای جدید عرصه های مختلف هنری را ارائه می نمایند. 

جشنواره هایفست , وقت سفر

انواع آثار نمایشی

 

تئاتر: درام، کمدی، پانتومیم، فیزیکی (روایتگری داستان نمایش بر اساس حرکات بازیگر)، سیرک، نمایش های خیابانی، عروسکی، خیمه شب بازی، نمایش با انگشتان دست، تجسمی. 

رقص: مدرن، فولک، کلاسیک. 

موسیقی: اپرا، کلاسیک، موزیکال، معاصر، جاز، فولک. 

جشنواره هایفست , وقت سفر

شرایط شرکت در جشنواره

 

نمایش هایی با کیفیت بالا و حرفه ای نمایش ها و اجراها از تمام ژانرهای هنرهای نمایشی، ترجیحاً با حضور کمتر از 5 الی 7 بازیگر شرکت های آماده شرکت در کارگاه های آموزشی، جلسات جشنواره شرکت هایی که آماده همکاری با برگزارکنندگان جشنواره هستند تا همه امکانات را فراهم نمایند. 

جشنواره هایفست , وقت سفر