آسانسور رستوران , وقت سفر

  • رستوران ینگک | Yengec

قرار گرفتن این رستوران، در کنار دریا و فضایی دیدنی در یک خانه‌ی سنگی قدیمی ۱۵۰ ساله و سرو بهترین غذاها در آن از خصوصیات بارز این رستوران است. منوی رستوران شامل انواع غذاها و دستورهای اصیل و سنتی است و غذاهای رستوران با تازه‌ترین و بهترین مواد غذایی، آماده می‌شود ضمن اینکه برخورد کارکنان این رستوران بسیار عالی میباشد.

ینگی رستوران ازمیر , وقت سفر

چند نمونه از غذاهای لذیذ و خوش طعم ازمیر

کوفته: برای درست کردن این غذا گوشت چرخ کرده را به صورت توپی در می آورند و می پزند.چیزی شبیه کوفته های معروف ایران میباشد.

کوفته ترکیه ای , وقت سفر

مانتی: این غذای خوشمزه یکی از پرطرفدارتین غذاهای این شهر است برای درست کردن آن، خمیر نرم و یکدستی درست کرده و داخل آن ها را با ترکیب گوشت و پیاز پر کرده و آن را سرخ می کننداین غذا را در در هر رستورانی می توانید پیدا کنید.

مانتی ترکیه ای , وقت سفر

بورک:این غذا از پرطرفدارترین میان وعده در بین اهالی شهر است. برای درست کردن این غذا لای یک خمیر نان را با موادی مثل پنیر، اسفناج و گوشت چرخ کرده پر و در روغن سرخ می کنند.

بورک , وقت سفر

جاذبه های مهم گردشگری در ازمیر

  • میدان کوناک | konak

این میدان که به خاطر برج ساعتش معروف است در مرکز شهر قرار گرفته این برج که در سال ۱۹۰۱ ساخته شده است نماد شهر اصلی ازمیر است . در اطراف این میدان جاذبه هایی مثل مسجد یالی و بازار کمرالتی قرار دارد.

میدان کوناک , وقت سفر

  • آسانسور ازمیر| izmir Asansor

در سال ۱۹۰۷ این آسانسور را یک تاجر یهودی ساخت و هدف آن از ساخت این آُسانسور رفتن به مناطقی بود که در بالای تپه قرار داشتند.کارکرد این آسانسور در ابتدا با آب بود ولی بعدها پس از مرمت برای استفاده از آن از برق استفاده شد.در بالای آن رستورانی هست که نمای زیبایی از شهر ازمیر دارد. 

آسانسور ازمیر , وقت سفر

  • خیابان آلزانکاک | Alsancak 

خیابان هایی کوچک در میان خانه های دوره عثمانی در خیابان آلزانکاک قرار دارد که در کافه های آنجا می توانید چای ترکی بنوشید.

خیابان السانکاک ازمیر , وقت سفر

  • بازار کمرالتی | kemeralti

بازارهای سنتی و بازار کمرالتی ازمیر می توانید سوغاتی ها و وسایل ارزان قیمت زیادی پیدا کنید وبا مردم محلی از نزدیک در ارتباط باشید. 

بازار کمرالتی ازمیر , وقت سفر

  • حیصار | Hisar

حیصار بزرگترین و قدیمی ترین مسجد ترکیه است که یک محوطه تاریخی و منبر و محرابی تماشایی دارد. ازمیر مساجد دیگری مثل سالیچی اقلو، شادیروان و کمرالتی هم دارد که می توانید از آن ها بازدید کنید.

حیسار , وقت سفر

  • قلعه کادیفکاله | Kadaif Kale

بر روی تپه ای بلند قلعه ای قدیمی قرار گرفته است که در گذشته به این قلعه پاگوس گفته می شد و امروز کادایف کاله نام دارد که یکی از جاذبه های طبیعی ازمیر به حساب می آید.

کادایف قلعه , وقت سفر

فستیوال های ازمیر

فستیوال سالانه بین المللی ازمیر: هر سال در اواخر تیر ماه نمایش ها و اجراهای موسیقی زیادی در این شهر برگزار می شود.

جشنواره جاز اروپایی ازمیر: رویدادی فرهنگی که در نیمه دوم اسفند هر سال برگزار می شود. در این فستیوال عاشقان سبک موسیقی جاز گرد هم جمع می شوند.

فستیوال بین المللی فیلم کوتاه ازمیر: این فستیوال از سال ۱۹۹۹ برگزار می شود و در آن فیلم های کوتاه به نمایش در می آید.

بایدها و نبایدها در ازمیر

- در سفر به این شهرحتما یک روز صبح را در کنار دریا صبحانه اصیل ترکی میل کنید و در حالی که از طعم صبحانه ترکی لذت می برید به تماشای رفت و آمد کشتی ها بنشینید.

- برای رفت و آمد در شهر می توانید از قایق به استفاده کنید.قایق های عمومی راحت و سریع هستند و در آن ها مناظری تماشایی را می بینید.

- ازمیر یک خط مترو دارد که مرکز شهر (میدان کوناک) را به حومه شمال شرقی بورنوا وصل می کند.

از خط قطار ایزبان برای رفت و آمد می توانید استفاده کنید زیرا  بیشتر قسمت های شهر را پوشش می دهد. 

- دسترسی به دوچرخه های کرایه ای در این شهر راحت است و در نقاط بسیاری می توانید دوچرخه کرایه کنید. 

- دیدن از تفرجگاه اسکله ای کوردون (Kordon) را که با درختان نخل و چمن کاری های زیبایش در کنار دریای اژه قرار دارد فراموش نکنید.

اطلاعات کاربردی در ازمیر

زبان: ترکی

واحد پول: لیر ترکیه

برق: ۲۳۰ ولت، ۵۰ هرتز 

 شماره های اضطراری:۱۱۲ 

فرودگاه ها: فرودگاه بین المللی عدنان مندرس