مسافرت یکی از بهترین روش ها برای فرار از روزمرگی و تکرار می باشد.اگر  مسیر خود را با امنیت و آرامش و راحتی سپری کنید قطعا سفر خوب و دلچسب را  تجربه خواهید کرد. وسیله ای که برای رفتن به سفر به ذهن هر کس می رسد اتومبیل شخصی است که همه ما به سختی ها و دردسرهای آن کاملا واقفیم.امروز می خواهیم مزایا و معایب سفر با هواپیما را بررسی کنیم . در ادامه با وقت سفر همراه باشید .


مزایای سفر با هواپیما

مهمترین رکن و ویژگی سفر با هواپیما سرعت بسیار بالای آن است که موجب می شود وقت بیشتری را در مقصد سپری کنیم، در واقع هواپیما زمان بودن در مسیر را به حداقل می رساند تا مسافران لحظات خود را بین مبدأ و مقصد تلف نکنند. در صورتی که اگر از وسایل دیگر استفاده کنید مقدار قابل توجهی از زمان سفرتان در مسیر  صرف می شود. عده ای احساس می کنند سفر زمینی امنیت بیشتری دارد، ولی  اشتباه می کنند. استرس و خطرات احتمالی پرواز در مقایسه با اتومبیل، اتوبوس و یا کشتی بی شک از امنیت بسیار قابل قبولتری برخوردار است. بطوری که در سالهای اخیر تعداد سوانح و کشته های هوایی به شدت در حال کمتر شدن است . 


مزایا و معایب سفر با هواپیما,وقت سفراز دیگر مزایای هواپیما می توان به خدمات مناسب جانبی در طول پرواز و یا فرودگاه نام برد. خدماتی که معمولا در اتوبوس و قطار و کشتی وجود ندارد و یا دست کم قابل مقایسه با هواپیما نیست.  

مطالب مرتبط:

آمادئوس، سیستم رزرواسیون آنلاین چیست؟ 
حقوق هوایی چیست ؟


مثلا احترام و برخورد مناسب با مسافر، فراهم کردن اسباب آسایش و راحتی ، کیفیت بالای خدماتی که ارائه می شوند و موارد مشابه دیگر در هواپیما استاندارد بهتر و بالاتری نسبت به سایر وسایل  دارد.به عنوان مثال هواپیماهای مسافری در سه کلاس درجه یک first، تجاری business و اقتصادی economy هستند. در کلاس اول که گرانترین صندلی های یک پرواز را تشکیل میدهند ، مجهز به ماساژور، سیستم حرارتی و برودتی، سیستم سرگرمی، تلویزیون لمسی، حمام و تخت خواب هستند. در کلاس تجاری هم صندلی ها کیفیت بالایی دارند که تا ۱۸۰ درجه خم می شود و تبدیل به تخت می گردد و دارای امکانات ارتباطی مثل فکس و اینترنت هستند. در کلاس اقتصادی هم که بیشتر صندلی ها از این نوع هستند خدمات، با کیفیت خوبی ارائه می شود و معمولا این کلاس توسط مسافرهایی که سفرهای تفریحی می روند خریده می شود.

مزایا و معایب سفر با هواپیما,وقت سفر

مزیت دیگر هواپیما تفاوت آن است، اینکه تمام عمر روی زمین هستیم بهانه خوبی است که حداقل هرچند وقت یکبار دل از زمین بکنیم و به آسمان پرواز کنیم. پرواز رویایی است که تقریبا همه ما در کودکی و یا در همین سن و سالی که هستیم همواره در سر می پرورانیم. پس سفر فرصت مناسبی است که به این رویای شیرین رنگ حقیقت ببخشیم، ضمن اینکه پرواز با هواپیما توانسته انسان را به مناطقی ببرد که اجداد وی آرزوی دیدن آنها را داشته اند و هواپیما به تعبیری برخی ناممکن ها را ممکن کرده است. 

یکی دیگر از مزایای خدمات هواپیمایی این است که در مسیرهای بین المللی برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال ۲۵ درصد تخفیف و برای کودکان زیر ۲ سال ۹۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است. 

از نظر بهداشت و تمیزی هم سرویس های بهداشتی هواپیما بسیار بهتر از قطار است. 

معایب سفر با هواپیما

برای سفرهای هوایی باید حتما 2 ساعت قبل از ساعت پروازتان در فرودگاه حضور داشته باشید تا مدارک و چمدان هایتان چک شود که این دو ساعت می تواند برای کودکان و حتی بزرگ سالان غیر قابل تحمل باشد.

اگر بار اضافه ای داشته باشید می بایست مبلغ بیشتری را به فرودگاه پرداخت کنید تقریبا تمام فرودگاه ها خارج از شهر و در فاصله ی 20 تا 50 کیلومتری قرار دارند که برای طی کردن این مسیر باید مبلغ زیادی را به تاکسی پرداخت کنید. 

مزایا و معایب سفر با هواپیما,وقت سفر

اگر کودک یا نوزاد زیر یک سال دارید از پرواز با این اطفال حدالامکان خودداری فرمایید زیرا که تجمع میکروب و باکتری در هواپیماها زیاد است.

بیش از 100 میلی گرم مایعات نمی توانید با خود به داخل هواپیما ببرید از این رو اگر تغزیه ای برای کودک خود در نظر گرفته اید را باید با مسئولین هماهنگ کنید.

بیشتر فرودگاه‌ها در خارج از شهر و معمولا در فاصله ۲۰ تا ۶۰ کیلومتری شهر هستند و معمولا به شبکه مترو شهری متصل نیستند. پس باید برای رسیدن به شهر هزینه زیادی برای کرایه تاکسی پرداخت کنید و زمان بیشتری در راه باشید.



مزایا و معایب سفر با هواپیما,وقت سفر